Dyrektor Szkoły:
mgr inż. Michał Wąsek
Rada Pedagogiczna:
V-CE DYREKTOR
mgr Karbownik Beata
V-CE DYREKTOR
mgr Majcherczyk Patrycja
Nauczyciele:
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
mgr Derda Iwona
mgr Drożdżał Anna
mgR Kołodziejczyk Julita
mgr Lihs Kornelia
mgr Szczubełek Kornelia
mgr Szczygieł Mirosława
mgr Wąsek Anna
mgr Domańska Jolanta
RELIGIA
mgr Kondraszow Beata
ks. Wieczorek Tomasz
ks. Wąs Michał
RELIGIA EWANGELICKA
mgr Cieślar Monika
JĘZYK POLSKI
mgr Majcherczyk Patrycja
mgr Grzybek Karolina
mgr Zagozda Marita
dr Rak-Poks Iwona
mgr Jurczyga Zuzanna
JĘZYK ANGIELSKI
mgr Garczorz Marta
mgr Koziołek Sylwia
mgr Noczyńska Aleksandra
mgr Winiarska Anna
mgr Witkowski Witold
mgr Nawrat Marta
mgr Jankowska Marta
JĘZYK NIEMIECKI
mgr Kocybik Paulina
MATEMATYKA
mgr Hałakuc Barbara
mgr Kasprzak Ewa
mgr inż. Piskorz Kropisz Ilona
mgr Koptas Ewa
mgr Pawełczyk-Stolarczyk Wioletta
mgr Malordy Dorota
PRZYRODA
mgr Saletra Katarzyna
BIOLOGIA
mgr Saletra Katarzyna
mgr Pyrkosz Tomasz
CHEMIA
mgr Dzianach-Smarzewska Barbara
FIZYKA
mgr Krawczyk Grzegorz
GEOGRAFIA
mgr Ślązak Sylwia
HISTORIA I SPOŁECZEŃSTWO
mgr Stefański Bogdan
mgr Pyrkosz Tomasz
mgr Zdebel Aleksander
ZAJĘCIA KOMPUTEROWE/INFORMATYKA
mgr Knejska-Płochocka Jadwiga
mgr Krawczyk Grzegorz
mgr inż. Wąsek Michał
ZAJĘCIA TECHNICZNE
mgr Kocybik Paulina
mgr Krysińska Jolanta
MUZYKA
mgr Knejska-Płochocka Jadwiga
PLASTYKA
mgr Kamińska - Widera Jolanta
WYCHOWANIE FIZYCZNE
mgr Gadacz Krzysztof
mgr Jankowska Marta
mgr Karbownik Beata
Słania Michał
mgr Zdebel Aleksander
mgr Markiewicz Anna
Mgr Markiewicz Mateusz
mgr Grabowski Kamil
mgr Ringel Michał
JUDO
mgr Gadacz Krzysztof
Słania Michał
mgr Grabowski Kamil
TENIS STOŁOWY
mgr Kocik Mariusz
Dąbrowski Igor
WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE
mgr Pyrkosz Tomasz
WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE
mgr Pyrkosz Tomasz
EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA
mgr Ringel Michał
WYCHOWAWCY ŚWIETLICY
mgr Hirszmajer-Mohr Sabina
mgr Idzikowska Małgorzata
mgr Jurczyga Renata
Sawicka Beata
mgr Śnieguła Magdalena
mgr Wójcik Anna
mgr Simka Katarzyna
Swaryczewska Ewa
ZAJĘCIA REWALIDACYJNE
mgr Płoska Iwona
mgr Biedroń Anna
mgr Ślązak Sylwia
mgr Pyka Dorota
mgr Daniłowska - Krala Katarzyna
LOGOPEDA
mgr Daniłowska-Krala Katarzyna
PEDAGOG
mgr Kołodziejska Katarzyna
PSYCHOLOG
mgr Matejczyk Wiesława
BIBLIOTEKA
mgr Ficoń Małgorzata
Samorząd Uczniowski
Opiekunowie : p. Sylwia Koziołek, p. Anna Winiarska
Rada Rodziców
Przewodniczący :
p. Piotr Szymański
Z – ca przewodniczącego:
p. Monika Kubik
Skarbnik:
p. Ewa Zaborowska
p. Beata Zając
p. Rafał Samól
Sekretarz:
p. Patrycja Kowalczyk
Komisja rewizyjna:
p. Joanna Saganowska
p. Krzysztof Bonk
Kompetencje organów szkoły:
Kompetencje Dyrektora Szkoły:
1. Dyrektor jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w szkole nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami.
2. Dyrektor w szczególności decyduje w sprawach:
a) zatrudniania i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników szkoły;
b) przyznawania nagród oraz wymierzania kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom szkoły lub placówki;
c) występowania z wnioskami, po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej, w sprawach odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników szkoły.
3. Dyrektor szkoły w szczególności:
a) kieruje działalnością szkoły oraz reprezentuje ją na zewnątrz;
b) sprawuje nadzór pedagogiczny;
c) sprawuje opiekę nad uczniami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju psychofizycznego poprzez aktywne działania prozdrowotne;
d) realizuje uchwały Rady Pedagogicznej, podjęte w ramach ich kompetencji stanowiących;
e) dysponuje środkami określonymi w planie finansowym szkoły zaopiniowanym przez Radę Rodziców i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie, a także może organizować administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę szkoły;
f) wykonuje zadania związane z zapewnieniem bezpieczeństwa uczniom i nauczycielom w czasie zajęć organizowanych przez szkołę;
g) wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczególnych;
h) współdziała ze szkołami wyższymi w organizacji praktyk pedagogicznych;
i) stwarza warunki do działania w szkole: wolontariuszy, stowarzyszeń i innych organizacji, w szczególności organizacji harcerskich, których celem statutowym jest działalność wychowawcza lub rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej i innowacyjnej szkoły lub placówki;
j) odpowiada za realizację zaleceń wynikających z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ucznia;
k) współpracuje z pielęgniarką lub lekarzem sprawującymi profilaktyczną opiekę zdrowotną nad dziećmi i młodzieżą.
4. Dyrektor szkoły także:
a) opracowuje arkusz organizacji szkoły;
b) na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji szkoły, z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, ustala tygodniowy rozkład zajęć określający organizację zajęć edukacyjnych;
c) kieruje pracami Rady Pedagogicznej jako jej przewodniczący;
d) wstrzymuje wykonanie uchwał niezgodnych z przepisami prawa;
e) powierza opiekę nad nowo zatrudnionymi, początkującymi nauczycielami doświadczonym osobom z grona pedagogicznego oraz przydziela opiekuna stażu;
f) zapewnia prawidłowy przebieg stażu;
g) gromadzi informacje o pracy nauczycieli w celu dokonania oceny pracy;
h) organizuje wyjazdy śródroczne tzw. „Zielone szkoły”;
i) przedstawia Radzie Pedagogicznej, nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności szkoły;
j) po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców corocznie ustala zestaw podręczników lub materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych, które będą obowiązywać w danym roku szkolnym, planuje ich zakup do biblioteki szkolnej, gospodaruje nimi oraz określa szczegółowe warunki korzystania z nich przez uczniów;
k) po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej, dopuszcza do użytku przedstawiony przez nauczyciela lub zespół nauczycieli program nauczania;
l) wnioskuje do kuratora o przeniesienie ucznia do innej szkoły;
ł) może, w drodze decyzji, skreślić ucznia z listy uczniów w przypadkach określonychw statucie szkoły;
m) kontroluje spełnianie obowiązku szkolnego;
n) przeprowadza rekrutację uczniów zgodnie z obowiązującymi przepisami;
o) powołuje komisję w sprawie rozstrzygania sporów między organami.
5. Dyrektor Szkoły w wykonywaniu swoich zadań współpracuje z Radą Pedagogiczną, rodzicami i Samorządem Uczniowskim.
Kompetencje Rady Pedagogicznej:
1. W szkole działa Rada Pedagogiczna, która jest kolegialnym organem szkoły w zakresie realizacji jej statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki.
a) W skład Rady Pedagogicznej wchodzą Dyrektor Szkoły i wszyscy nauczyciele zatrudnieni w szkole;
b) W zebraniach Rady Pedagogicznej mogą również brać udział, z głosem doradczym, osoby zapraszane przez jej przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady Pedagogicznej, w tym przedstawiciele stowarzyszeń i innych organizacji, w szczególności organizacji harcerskich, których celem statutowym jest działalność wychowawcza lub rozszerzanie i wzbogacanie form działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej szkoły;
c) Zebrania Rady Pedagogicznej są protokołowane;
d) Osoby biorące udział w zebraniu Rady Pedagogicznej są obowiązane do nieujawniania spraw poruszanych na zebraniu Rady Pedagogicznej, które mogą naruszać dobra osobiste uczniów lub ich rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły lub placówki.
e) Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest Dyrektor Szkoły;
f) Zebrania Rady Pedagogicznej są organizowane przed rozpoczęciem roku szkolnego, w każdym okresie (semestrze) w związku z klasyfikowaniem i promowaniem uczniów, po zakończeniu rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz w miarę bieżących potrzeb. Zebrania mogą być organizowane na wniosek organu sprawującego nadzór pedagogiczny, z inicjatywy Dyrektora Szkoły , organu prowadzącego szkołę albo co najmniej1/3 członków Rady Pedagogicznej;
g) Uchwały Rady Pedagogicznej są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy jej członków;
h) Rada Pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności;
i) Przewodniczący prowadzi i przygotowuje zebrania Rady Pedagogicznej oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania zgodnie z regulaminem Rady.
2. Do kompetencji stanowiących Rady Pedagogicznej należy:
a) zatwierdzanie planów pracy szkoły;
b) podejmowanie uchwał w sprawie wyników klasyfikacji i promocji uczniów;
c) ustalanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli;
d) podejmowanie uchwał w sprawach skreślenia z listy uczniów;
e) ustalanie sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego, w tym sprawowanego nad szkołą przez organ sprawujący nadzór pedagogiczny, w celu doskonalenia pracy szkoły.
3. Rada Pedagogiczna opiniuje w szczególności:
a) organizację pracy szkoły, w tym tygodniowy rozkład zajęć edukacyjnych;
b) projekt planu finansowego szkoły ;
c) wnioski Dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień;
d) propozycje Dyrektora Szkoły w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
4.Ponadto Rada Pedagogiczna opiniuje:
a) szkolny zestaw programów nauczania;
b) zestaw podręczników lub materiałów edukacyjnych i materiałów ćwiczeniowych;
c) wprowadzenie zajęć dodatkowych do szkolnego planu nauczania organizowanych przez dyrektora za zgodą organu prowadzącego szkołę;
d) propozycję form realizacji obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego;
e) projekt dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno –wychowawczych w danym roku szkolnym;
f) propozycje Dyrektora Szkoły dotyczące kandydatów, którym zamierza powierzyć funkcje kierownicze w szkole.
5. Rada Pedagogiczna przygotowuje projekt Statutu Szkoły albo jego zmian oraz uchwala Statut i jego zmiany;
6. Rada Pedagogiczna może wystąpić z wnioskiem o odwołanie nauczyciela ze stanowiska dyrektora lub z innego stanowiska kierowniczego w szkole.
7. Rada Pedagogiczna wykonuje inne zadania wynikające ze Statutu Szkoły.
Kompetencje Rady Rodziców:
1.W szkole działa Rada Rodziców, która reprezentuje ogół rodziców uczniów.
2. W skład Rady Rodziców wchodzą: po jednym przedstawicielu rad oddziałowych, wybranych w tajnych wyborach przez zebranie rodziców uczniów danego oddziału;
3. W wyborach, o których mowa w ust. 2, jednego ucznia reprezentuje jeden rodzic. Wybory przeprowadza się na pierwszym zebraniu rodziców w każdym roku szkolnym.
4. Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności, w którym określa w szczególności:
a) wewnętrzną strukturę i tryb pracy Rady;
b) szczegółowy tryb przeprowadzania wyborów do rady oraz przedstawicieli rad oddziałowych, o których mowa w ust. 2, do Rady Rodziców.
5. Rada Rodziców może występować do Dyrektora i innych organów szkoły, organu prowadzącego szkołę oraz organu sprawującego nadzór pedagogiczny z wnioskami i opiniami we wszystkich sprawach szkoły.
6. Do kompetencji Rady Rodziców należy:
a) uchwalanie w porozumieniu z Radą Pedagogiczną Programu Wychowawczo-Profilaktycznego Szkoły;
b) opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania szkoły;
c) opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez Dyrektora Szkoły.
7. Jeżeli Rada Rodziców w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia roku szkolnego nie uzyska porozumienia z Radą Pedagogiczną w sprawie Programu Wychowawczo-Profilaktycznego Szkoły, program ten ustala dyrektor szkoły w uzgodnieniu z organem sprawującym nadzór pedagogiczny. Program ustalony przez Dyrektora Szkoły obowiązuje do czasu uchwalenia programu przez Radę Rodziców w porozumieniu z Radą Pedagogiczną.
8. Rada Rodziców także:
a) występuje do Dyrektora Szkoły z wnioskiem o dokonanie oceny pracy nauczycieli;
b) opiniuje wprowadzenie zajęć dodatkowych do szkolnego planu nauczania organizowanych przez dyrektora za zgodą organu prowadzącego szkołę;
c) opiniuje zestaw podręczników i materiałów ćwiczeniowych obowiązujących w szkole;
d) opiniuje propozycję form realizacji obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego;
e) opiniuje projekt dodatkowych dni wolnych od zajęć dydaktyczno – wychowawczychw danym roku szkolnym;
f) opiniuje podjęcie przez stowarzyszenie lub inną organizację działalności w szkole.
9. Rada Rodziców wykonuje inne zadania wynikające ze Statutu Szkoły.
Kompetencje Samorządu Uczniowskiego:
1.W szkole działa Samorząd Uczniowski.
2. Samorząd tworzą wszyscy uczniowie szkoły.
3. Zasady wybierania i działania organów Samorządu określa regulamin uchwalany przez ogół uczniów w głosowaniu równym, tajnym i powszechnym. Organy Samorządu są jedynymi reprezentantami ogółu uczniów.
4. Regulamin Samorządu nie może być sprzeczny ze Statutem Szkoły.
5. Samorząd może przedstawiać Radzie Pedagogicznej oraz dyrektorowi wnioski i opinie we wszystkich sprawach szkoły, w szczególności dotyczących realizacji podstawowych praw uczniów, takich jak:
a) prawo do zapoznawania się z programem nauczania, z jego treścią, celem i stawianymi wymaganiami;
b) prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu;
c) prawo do organizacji życia szkolnego, umożliwiające zachowanie właściwych proporcji między wysiłkiem szkolnym, a możliwością rozwijania i zaspokajania własnych zainteresowań;
d) prawo redagowania i wydawania gazety szkolnej;
e) prawo organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi w porozumieniu z dyrektorem;
f) prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna Samorządu;
g) prawo do występowania z wnioskami w sprawach nagradzania i karania uczniów.